close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

נקודת חן מסוכנת- כל מה שצריך לדעת

מערכת שורשיב חשוון, תשעח01/11/2017

כדאי מאוד שתתחילו להכיר את נקודות החן ויותר חשוב מזה, מה עומד מאחוריהן. נקודת חן מסוכנת: האם יש דבר כזה?

תגיות:
את נקודות החן שלנו כולנו מכירים אך לפעמים צצות נקודות חדשות. זה יכול להלחיץ, זה יכול להבהיל ולא בטוח שזה ימצא חן בעיננו בעיקר אם היא תצוץ באמצע המצח או על האף. כדאי מאוד שתתחילו להכיר את נקודות החן ויותר חשוב מזה, מה עומד מאחוריהן.
נקודת חן מסוכנת: האם יש דבר כזה?

אמנם נשמע לנו קצת מוזר שנקודת חן יכולה להיות מסוכנת אך זו המציאות. רוב נקודות החן שנמצאות על גופנו יהיו נקודות חן שאין להן שום נזק ממשי אך במקרים מסוימים הנקודה יכולה להיות סימן לסרטן העור. אין ממה להילחץ ובדיקה אצל רופא עור תברר את כל מה שאתם צריכים לדעת אך יש כמה סימנים מאוד ברורים שצריכים להדליק אצלכם נורת אזהרה שיסבירו לכם שמדובר בנקודת חן מסוכנת. אמנם רק בדיקת של רופא עור ובדיקת מעבדה יגידו את האמת המלאה אך גם החושים שלכם יכולים לדעת מי מהן יעלו חשד.

תעודת זהות לנקודת חן מסוכנת
• רוב נקודות החן יהיו באותו הצבע ואפשר לראות כיצד הן משתנות בין חום בהיר לחום כהה עד כדי שחור. למה בכלל הצבע הזה? נקודת החן נוצרת מהתחלקות בלתי מבוקרת של מלנוציטים, תאי העור, וכמות המלנוציטים קובעת את הגודל של נקודת החן. הצבע של נקודת החן נקבע לפי המלנין שמכיל צבענים, שאותו מפרישים המלנוציטים. הצבע אמור להיות אחיד בכל נקודת החן וכשיש צבע לא אחיד, זה יכול להיות סימן לבעיה קיימת.
• גם גודל נקודת החן אמור להיות אחיד. ברגע שיש נקודת חן שהאזור שלה לא ברור והיא מתחילה להיטשטש בצורה מאוד ברורה באחד מהחלקים ההיקפיים שלה כדאי מאוד שתסמנו אותה בעת הביקור אצל הרופא העור שיתעכב עליה מעט יותר. נקודות חן לא אמורות להיות בצורה הזו וגם לא אמורות להיות א-סימטריות.
• באופן כללי א-סימטריות תמיד הפריעה לבני האדם. זה מפריע למפתחי שרירים, זה מפריע לנשים עד כיד ניתוחים באף ובחזה וזה מפריע גם בנקודות חן. נקודת חן מסוכנת היא נקודה לא סימטרית שצד אחד שלה לא שווה לצד השני. יש נקוות עגולות ויש נקודות אליפטיות אך כולן חייבות להיות סימטריות פחות או יותר.

נקודת חן מדממת? גשו מיד לרופא
נקודות חן אמנם נראות כמו חלק מאוד שונה בעור אך למעשה מדובר בחלק מהותי ממנו והן משתתפות בתיחום הגוף מהסביבה החיצונית. ברגע שהנקודה מתחילה לדמם יכול להיות שמשהו לא כשורה מתרחש שם ואתם צריכים לשים לב לזה היטב. רופא עור יוכל להסביר לכם טוב יותר מכולן מדוע הן מדממות ויפנה אתכם לבדיקה מעבדה מידית. גם נקודת חן מגרדת או גבוהה מידי יכולה להיות סימן חשוד למחלות עור ואף לסרטן העור כאשר כל גירוד שלה יכול לסמן שמתפתח מתחתיה גידול מסוים. נקודת חן עצמה היא סוג של גידול שפיר אך הגידולים שהיא יכולה לשאת עמה הם לא גידולים שתרצו להתעסק איתם.

נקודת חן מסוכנת שמסמלת על מלנומה
אמנם זה נשמע כמו הפחדה של הורים לילדים הקטנים שלהם אך בסופו שלד בר זו המציאות: נקודת חן מסוכנת, ולו הקטנה ביותר יכולה להיות סימן לאחד מסוגי הסרטן הקשים ביותר וסרטן העור הקשה ביותר- המלנומה. ברגע שנקודת החן מכילה את אחד מהסימנים המסוכנים חשוב לגשת לרופא שישלח אתכם להסיר את נקודות החן הבעייתיות והמסוכנות ואחרי זה בדיקת מעבדה תספר לכם מה עומד מאחוריה. יכול להיות שהגילוי המוקדם יציל אתכם מהמחלה בשלביה המתקדמים ולמעשה הריפוי שלכם יהיה מלא במאה אחוזים.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה